Filmstjerner, modeller, instruktører, kendte europæere, ukendte rigmænd og mange andre er i disse uger strømmet til Sydfrankrig for at deltage i Cannes' filmfestival. Her et par nyheder fra årets festival plus et par klassikere fra Cannes-arkivet.
____________
“Vi skriver til Nikolaj (Coster-Waldau), at vi har en lille ting, vi godt vil have ham med i. Men vi har jo ikke de lønninger, de normalt får. Så siger vi også: »Nikolaj, vi ved jo godt, at den er højt oppe i øjeblikket. Men vi kører altså normale Klovn-lønninger. Og så siger han til os: »Han vil ikke have noget for det. Han vil bare gerne være med. Det, håber vi da, danner præcedens fremover.”
En af de film, der får premiere til festivalen i år er dokumentaren “Amy”, der går tæt Amy Winehouse’ karriere og tidligere død i 2011. En film, jeg personligt glæder mig til. Filmen får dansk premiere til sommer.
____________
Sidste år leverede The New York Times’ T Magazine denne fotoserie fra Cannes af fotografen Benoît Peverelli. Skudet af Blake Lively, der omringet af paparazzi steg ind på bagsædet af sin hyrevogn, er glimrende.
Annonse
____________
Michael Caine i Cannes i 1966 for at promovere filmen ‘Alfie’. Fotoer er virkelig godt. Flere via Esquires gennemgang af stil i Cannes gennem årene.
____________
Der må ikke tages selfies under dette års Cannes-festival, fordi “Festivalboss Thierry Fremaux mener, at den meget selvfotografering har gjort, at det tager for lang tid at få ekspederet instruktørerne og skuespillerne hen ad løberen. Og så »får de horrible selfies indgangen til at se rodet og uorganiseret ud, siger Fremaux.”
Jeg kan ikke være andre end mig selv. Jeg kan ikke ændre min
personlighed. Jeg bliver nødt til at insistere på at være mig selv i offentligheden og ikke opfinde en offentlig karakter, for det bliver jeg sindssyg af.