Langærmede fodboldtrøjer og store fodboldhalstørklæder er på mode igen.

Det gælder både for din gamle Roma-trøje fra 1990'erne, men også de nye produkter, som flere store modehuse og streetwear-mærker lancerer i øjeblikket.

Seneste eksempel på en kollektion, hvor fodbold og mode smelter sammen, står danske Hummel og LA-brandet FourTwoFour for.

Hummel startede i 2015 initiativet Hummel Hive, som gennem forskellige designsamarbejder og capsule-kollektioner prøver at fange de yngre forbrugere med en mere streetwear-baseret tilgang.

Det er i den forbindelse, at Hummel nu for anden gang laver en fodbold-inspireret kollektion med Guillermo Andrade fra FourTwoFour, der er et fremadstormende brand fra Los Angeles.

Kollektionen består blandt andet af tracksuits, langærmede spilletrøjer, shorts, strømper, handsker, fodboldtørklæde, anførerbind og en lang dynejakke, som ser ud som den, Arsenal-manageren Arsene Wenger ifører sig under kampe.

Du kan købe tøjet her.

LÆS OGSÅ: 13 eksempler på, at modefolket elsker fodboldtrøjen

LÆS OGSÅ: Er Hector Bellerín den mest velklædte spiller i topfodbold?

LÆS OGSÅ: De her herremode-trends fortsætter i 2018