Det er efterhånden blevet normalt at se tasker til en halv månedsløn i gadebilledet og genkendelige luksuslogoer trender på de sociale medier. Der kan næppe herske megen tvivl om, at der er mange, som elsker luksus, og affektionen for de dyre varer lader til at være vokset det seneste år. Det er i hvert fald den tendens, Interbrands årlige liste over de mest værdifulde brands i verden synes at understøtte.
 
Listen, der har teknologigiganterne Apple, Google og Amazon i en klar top tre, viser nemlig, at flere af de helt store luksusmærker er steget markant i værdi siden sidst. Således indtager det franske modehus Louis Vuitton en 18. plads på listen – og en førsteplads blandt luksusbrands. De mange ikoniske Gucci-bælter, tasker og solbriller, som vi spotter med på storbyernes befolkede gader, har også vist sig at skabe et ganske hæderligt overskud bundlinjen. Det er i hvert fald med en stigning på 30% i værdi siden sidste år, at Gucci indtager en 39. plads over de mest værdifulde brands i verden.
 
Her er de mest værdifulde luksusmærker:
 
Louis Vuitton (18. plads)
Chanel (23. plads)
Hermès (32. plads)
Cartier (67. plads)
Tiffany & Co. (83. plads)
Dior (91. plads)
Burberry (94. plads)
Prada (95. plads)
 
Find den fulde liste hos Interbrand lige her.