Hvad undrer du dig over, aldrig er blevet en hype?

“Tålmodighed. At ting tager tid, og der er noget smukt i hele processen. Mange løber rigtig stærkt i dag med henblik på målstregen — jeg tror meget på, at man sagtens kan være tålmodig og ambitiøs, og nyde sig selv i processen ved at nå sine mål.”

Hvad har du i dit hjem, som de færreste har?

“Jeg er begyndt at samle på gamle J. Crew-kataloger fra 90’erne og start 00’erne. Jeg støvsuger eBay for alt, jeg kan finde, og når jeg læser dem, drømmer jeg mig tilbage til en mere simpel tid, hvor mail-order var måden at handle på og internettet ikke eksisterede. Disse kateloger var revolutionerende ved, at de ikke bare solgte tøj, men placerede tøjet i en sammenhæng, som ikke var set før.”

Hvad har du senest brugt 1.000 kr. på?

“Et par briller fra mærket Jacques Marie Mage. Jeg prøver virkelig at gøre mig umage med at begrænse køb af nye ting, men jeg kunne ikke stå for de unikke briller, som er fremstillet i Japan af den franske skulptør Jerome Mage. Han laver briller i et meget lille oplag med et dristigt design og top-of-the-line materialer med et lille nik til americana-stilen.”

Hvilken rejsedestination vender du altid tilbage til?

“Italien, specielt Firenze. De seneste år, hvor vi har opbygget Another Aspect, har vi befundet os meget i Firenze-området, og jeg er blevet smaskforelsket i byen. Italienere har altid sat barren højt, og italiensk er et synonym med høj kvalitet og sans for de små detaljer. Og så er det jo bare rart at sidde på en fortovscafé og betragte italienerne.”

Hvad skal vi gøre oprør mod?

“Vi skal forsøge at gøre oprør mod køb-og-smid-væk-kulturen, hvor folk køber nyt i stedet for at tage deres tøj til en skrædder. Epoken med at designe og købe til forbrug uden refleksion skal slutte. Som Dieter Rams siger det: “Thoughtless design for thoughtless consumption is over."

Følg Daniel her og Another Aspect her.

Ovenstående interview blev oprindeligt bragt i vores nyhedsbrev Morgenpost, der hver fredag morgen udkommer med en samling af det allerbedste, vi har set på internettet i løbet af ugen. Veloplagt, velskrevet og altid med en ambition om, at man skal gå opløftet ind i weekenden, når Morgenpost er læst til ende. For at læse hele nyhedsbrevet skal du skrive dig op her.