Du ved, hvad du får, og de holder, hvad de lover. Og derfor elsker forbrugere firmaer som KFC og Pizza Hut, selv om det måske ikke er finere gastronomi, de tilbyder. Det viser en ny undersøgelse.
Konsulentvirksomheden Siegel+Gale har bedt 10.000 forbrugere i syv lande om at rangere mere end 100 brands efter enkelhed, når det gælder firmaernes produkter, reklamer og kundeservice.
Enkelhed bliver af Siegel+Gale betragtet som et vigtigt parameter for en virksomheds succes. Forbrugerne er mere villige til at betale mere for produkter og vil i højere grad anbefale dem til andre, hvis mærkets kommunikationen og opbygning er let forståelig.
Annonse
I en verden med mange forvirrende elementer bringer enkle varemærker klarhed. Se top 10-listen over besvarelser fra undersøgelsen her:
En måske overraskende nummer 1. Men den tyske discount-kæde får ros for at være en virksomhed, der leverer, hvad de lover - uden dikkedarer.
God gennemskuelighed i deres kundestyrede anmeldelser og så er det nemt at bruge, siger forbrugerne.
Søgemaskine-giganten må se sig selv glide ned fra sidste års førsteplads, men de er stadig højt placerede ikke mindst på grund af deres intuitive brugerflade.
De er konstant i top 10 blandt andet for deres gennemskuelige priser og menuer.
Endnu en fastfood-mastodont, som ligesom McDonald’s får anerkendelse for deres lige-ud-af-landevejen mad og priser.
Den store franske discount-varehuskæde er spredt ud over hele verden som i fx Kina og store dele af Sydamerika. Forbrugerne kan gode lidt, at man kan få alle varer under ét tag.
Hollandsk modekæde, der er pålidelig og prisbevidst.
Højst overraskende for konsulentvirksomheden selv slår Samsung Apple i år. Det er især i Kina, der har været utilfreds med Apple, når det gælder problemer med servicen og arbejdsmarkedsstridigheder. Modsat er mange meget positive overfor Samsungs Galaxy-telefon.
Et nordisk brand på top 10, der hyldes for sine lave priser og nemme-at-finde-rundt-i-butikker (undersøgelsen fortæller ikke noget om, hvor enkelt det er at samle et skab fra kæden).
Annonse
Verdens største pizzakæde får ros for deres online-muligheder, hvor man blandt andet kan bestille mad via sin Xbox.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.