Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

Moderedaktør Barbara Gullstein: ”Modeugen handler mere om branding end det egentlige tøj”

Foto: Privat

Moderedaktør Barbara Gullstein: ”Modeugen handler mere om branding end det egentlige tøj”

Coronakrisen har tvunget de fleste brancher til at tænke anderledes, og modeuger verden over er ingen undtagelse. Men hvordan adskiller denne sommers modeuge sig fra tidligere? Vi har taget en snak med Euromans Senior Fashion Director, Barbara Gullstein, der kan rapportere om en modeuge med mere fokus på budskaber end tøj.

Hvordan adskiller denne modeuge sig fra andre, og har du lige så travlt som normalt?
”Ja, det har jeg helt bestemt. Jeg havde fra starten af ikke forventet, at vi skulle ud til særlig mange shows, men i stedet tænkt, at vi skulle se mange af dem fra en computerskærm. Vi har så fundet ud af, at alt næsten foregår ved fysiske møder. Forskellen er bare, at de fleste af modeshowsene er skiftet ud med happenings, hvor de forskellige mærker forsøger at brande sig på en anderledes måde end ved at vise en kollektion frem på catwalken.”

Hvordan afspejler det sig?
”Vi har kun været til tre klassiske shows, hvor tøjet er blevet vist på en catwalk. Resten har bestået af kreative happenings eller visninger af kampagnevideoer. I går (mandag red.) var vi til en masse præsentationer, blandt andet Ganni, der faktisk ikke havde fokus på tøjet, men mere havde fokus på nogle kunstnere, de har lavet et samarbejde med. Det er et godt eksempel på, hvad folk bruger denne her modeuge til. Det handler nemlig mere om branding end det egentlige tøj. Samtidig er hele modeugen blevet mere lokal, fordi internationale gæster ikke har haft samme muligheder for at lægge vejen forbi.”

Bliv medlem, og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr. om måneden
Prøv 14 dage gratis uden binding
Kom igang her Allerede medlem? Log ind her Euroman Premium
Opret dig gratis her