Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013
Offentliggjort

Den japanske designer, der har været en fast del af Comme des Garçons designunivers siden 1984, præsenterede en vagabond-inspireret kollektion, der var lappet fint sammen af tweed, lag-på-lag, jeans og porkpie hatte. Junya Watanabe MAN kan købes hos Tres Bien Shop og på Norse Store.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Gråtoner, vasket uld og en løs silhuet. Længdekontrasterne gik igen flere steder og til trods for den lidt aparte sammensætning af uldvest over denimjakke, så understregede det fint Watanabes gennemgående romantisering af en hjemløs (læs: rodløs) tilværelse.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

De lange underbukser var et godt og alternativt supplement til de tunge støvler og frakken. Til højre vasket kamelfrakke med et virvar af påsyede lapper, der var signaturen for kollektionen hele vejen igennem.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Krydsningen af en duffelcoat med en dunfrakke vakte stor begejstring på rækkerne. Til højre fungerer de mange lag og harmonien i jordtonerne overraskende godt.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Flere lapper og lange underbukser. De lidt uformelige habitjakker er en fast del af Junya Watanabes og Comme des Garçons genrelle univers og heller ikke denne sæson var foruden.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Details magazines moderedaktør, Eugene Tong.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

God stil på første række.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Style.coms stjerneanmelder Tim Blanks.

Modeuge i Paris: Junya Watanabe efterår / vinter 2013

Amerikansk GQs Creative Director, Jim Moore (tv) med GQs chefredaktør Jim Nelson efter showet.

LÆS OGSÅ Modeuge i Paris: Raf Simons

LÆS OGSÅ Modeuge i Paris: Valentino