Da Louis Vuitton udnævnte Virgil Abloh som kunstnerisk direktør i marts 2018, var det et anderledes valg, som brød med de gængse normer i den etablerede modeverden. Selvom den 38-årige designer hverken er uddannet til sit fag eller har årtier af erfaring med luksusdesigns, så har han formået at skabe en helt ekstrem hype omkring sig og sit brand, Off-White. Det er den popularitet, han nu skal overføre til det ikoniske modehus, Louis Vuitton.
 
Siden Abloh har sin base i streetwear-verdenen, er forventningen, at Louis Vuitton kommer til at tage et sikkert skridt mod mere lowkey og anvendeligt herretøj i de kommende kollektioner. At dømme på de nyligt offentliggjorte imagebilleder af hans første kollektion for det franske modehus, holder forventningerne stik. 
 
Kollektionen, som blev præsenteret til Paris Fashion Week, byder både på skinnende overflader, mættede farver og dekorative motiver og statements. Virgil Ablohs streetwear-DNA kommer blandt andet til udtryk med kæder på siden af tasker og bælter, chunky sko og oversized jakker. Selv siger han, at inspirationen til de forskellige styles kommer fra musicalfilmen ’Troldmanden fra Oz’ samt optiske prismer og den effekt, det giver, når lys går igennem dem.
 
Den fulde kollektion kommer i butikkerne i januar, men allerede her i oktober kan dele af kollektionen findes i udvalgte butikker verden over.