Det kan være svært at forstå for yngre generationer, men i 80’erne var filmen Crocodile Dundee en af de mest overraskende kassesucceser i det årti. Den er australsk og blev lavet for under 10 millioner dollars, men den blev hurtigt en international succes, der skovlede penge ind og affødte to (forfærdelige) efterfølgere.
Det er historien om en journalist, der opstøver ’Crocodile Dundee for at fortælle historien om en krokodillejæger, der har mistet et ben til et af de farlige rovdyr for derefter at slæbe sig over 100 kilometer gennem bushen. Da de to mødes hader de først hinanden, men senere opstår der selvfølgelig sød musik mellem storbyreporteren og junglemanden.
Nu er der måske en opfølger på vej. Og måske ikke. Inden for den seneste uge er der kommet to teaser-trailere, hvor den sjove Danny McBride fra ’Vice Principals’ angiveligt skal spille Dundees søn i ’Dundee: The Son of a Legend Returns Home’. Det har fået mange fans af den oprindelig film oppe at køre, men det hele kan vise sig blot at være optakt til en større reklamefilm, der skal skydes af under Super Bowl den 4. februar, skriver Brisbane Times.
Ifølge dem skulle det være Australiens turistbureau, der står bag det hele. Noget af det, de underbygger teorien med er blandt andet, at Chris Hemsworth, der er med i teaser 2, også er ambassadør for turistbureauet.
Instruktøren, der står bag, Steve Rogers, har også lavet reklamer for Old Spice, Dodge og McDonald’s.
Det kan være, at det kun er ment som en reklame, men det kan være, at det bliver så stor en succes, at de vælger at lave en film ud af det. Man kan kun håbe….
LÆS OGSÅ: Action Bronson skal være med i Martin Scorseses nye mafiafilm
LÆS OGSÅ: Læserne: Disse ord må gerne dø i 2018
LÆS OGSÅ: 6 streaming-sager, der er hurtige at se