Tøj af restmaterialer trender: Babett og (di)vision viser den bæredygtige vej
Foto: PR Babett blev startet i 2019 af Julie Morille (tv.) og Nanna Frimodt Kristiansen (th.).

Tøj af restmaterialer trender: Babett og (di)vision viser den bæredygtige vej

Selvom 'bæredygtig' er blevet det nye buzzword i modebranchen, halter det stadigvæk gevaldigt efter med at få skabt den fornødne forandring. En bølge af nye brands er dog begyndt at vise vejen ved at give nyt liv til italienske duge, danske gardiner og amerikanske militærjakker. Euroman har talt med danske Babett og (di)vision om at skabe tøj med bæredygtighed som det altoverskyggende princip.

Da den internationale konference for bæredygtig mode, Copenhagen Fashion Summit, blev afholdt sidste år, kom konferencens protektor, Kronprinsesse Mary, med en opsang til modebranchen.

Her kritiserede hun industrien for at være for langsom til at skabe den nødvendige bæredygtige forandring, ligesom hun opfordrede til at vende devisen ”efterspørgsel skaber udbud” om. Det skal være modebranchen selv, der skal være drivkraften i den bæredygtige omstilling – og ikke forbrugerne.

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her