Det begyndte med Balenciagas astronomisk dyre lædertaske, der var en slags hyldest til Ikeas verdenskendte FRAKTA-indkøbsnet. Ikea fulgte op med en kampagne for den ægte vare: Sådan genkender du en uforfalsket FRAKTA. Og det var sådan set meget sjovt. En kærlig kommentar til en modebranche, der er splittet mellem snobberi og en fascination af populærkulturen.

Men så begyndte andre designere at lukrere på FRAKTA-posens virale potentiale.

Først var det L.A.-mærkerne Pleasure og Chinatown Market, der lancerede en kasket.

Så syntes hollanske Hagel Studio, at det var en god ide at sy posen om til en støvle.

Og senest mente den kinesiske kunstner Zhijun Wang, at verden savnede en ansigtsmaske lavet ud af en FRAKTA-pose.

Wang har tidligere fået opmærksomhed på at lave populære sneakers om til forureningsdæmpende masker, der kan være relevante at bære i verdens smog-hærgede storbyer.

Spørgsmålet er, om vi har nået bunden af posen med Ikea-streetwear, eller om nogen lige straks hiver en lækker, knitrende hættebluse op af den.

Vi lukker øjnene og venter i gru.

LÆS OGSÅ: Køkkentrend: Pimp dit Ikea-køkken op med dansk design

LÆS OGSÅ:Når du bliver 34 vokser du fra Ikea

LÆS OGSÅ: Balenciaga lavede 12.000 kroner dyrt indkøbsnet. Nu svarer Ikea igen