MM6 Maison Margiela x Salomon collab debuterer endelig under den milanesiske modeuge

Maison Margielas ungdommelige sub-label MM6 fortsætter deres succesfulde stime med adskillige samarbejder, herunder The North Face og Eastpack, og har givet Salomons trailløbesko en fornyelse.

Samarbejdet mellem franske Salomon og MM6 blev annonceret for flere uger siden, men det er først under den milanesiske modeuge, at man fik første kig på skoen, og den levede i den grad op til forventningerne.

Om samarbejdet har MM6 udtalt i en pressemeddelelse, at et collab med Salomon var oplagt, da de formår at skabe funktionelt fodtøj til både byens fortov og naturens grussti.

Skoen kommer både i en low-top og high-top version, hvor begge modeller kan fås i sort og beige toner, men de fluorescerende farver, som er helten i designet, findes på begge farvekombinationer.

pas-normal-studios-pirelli.jpg

Pirelli fylder 150 og markerer det med Pas Normal Studios-samarbejde

I hele 26 år prydede de Inter Milans fodboldtrøjer som hovedsponsor, og siden 2011 har de været dækleverandører til Formel 1. Italienske Pirelli er en virksomhed med mange meritter, og nu fylder dækproducenten 150 år.

I den forbindelse har man lavet et collab med det danske cykeltøjmærke Pas Normal Studios, som gik online onsdag. Samarbejdet har resulteret i en sort T-shirt, kasket, to par strømper, drikkedunk, musette-taske og selvfølgelig et par ’tubeless’-dæk til racercyklen. Begge logoer er repræsenteret på produkterne.

Se mere her.

1111.jpg

Michael Jordans ikoniske karriere opsummeret i samling af hans sneakers

Der er ingen tvivl om, at Chicago Bulls er verdens mest kendte basketballhold med stjernespillere som Michael Jordan blandt deres repertoire. Hele verdenen blev i 2020 mindet om deres store succes med udgivelsen af Netflix-dokumentaren 'The Last Dance', og nu minder de os igen om deres storhed i forbindelse med NBA’s 75-års jubilæum.

Klarna har i samarbejde med premium sneaker-forhandleren Stadium Good sammensat en kollektion af historiske basketballsko fra Chicago Bulls-holdet. Det er den velkendte sneakersamler Gerard Starkeys, som har ladt sit arkiv udplyndres for de adskillige ikoniske sneakermodeller.

Det, som nok vækker mest interesse hos basketball- og sneaker-entusiasterne, er hvilke sneakers den historiske kollektion egentlig består af. Iblandt kollektionen er den famøse rød-sorte Air Jordan 1, som kan argumenteres for at være en af verdens mest populære sneakers. Også Air Jordan VII-modellen kan findes i samlingen og skulle efter sigende have været Jordans foretrukne sko gennem NBA-sæsonen 91-92.

Find samlingen på KlarnaVault.com.

Guccis næste klassiker?

Gucci kan som få lave kampagnefilm, man rent faktisk kan huske. Opskriften lyder på kampagner, der illustrerer ekstravagante og storslåede livsstile, gerne provokerer og selvfølgelig har et cast med verdens allerstørste stjerner. 

De har fx fået A$AP Rocky og Tyler the Creator til at fjolle rundt med Iggy Pop og to papegøjer i et hus i Los Angeles. I forgængeren var det Gucci Mane og Sienna Miller, der festede løs med Iggy Pop i en romersk villa med et væld af excentriske gæster. To reklamefilm, som vi her på Euroman kårede blandt de fem bedste modekampagner de sidste par år.

Nu er Gucci klar med en ny kampagnefilm, og her har man byttet Iggy Pop, A$AP Rocky og Tyler the Creator ud med blandt andre Snoop Dogg, Jared Leto og Miley Cyrus.

Igen er det en festlig setting, der danner rammen. Denne gang foregår det en nat i Hollywood, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældigt. Der er nemlig tale om kollektionen 'Love Parade', der ryddede hele Hollywood Boulevard og forvandlede det til en catwalk, da man præsenterede det 70'er-inspirere tøj sidste efterår. Nu har man rykket festen indenfor i kampagnen, hvor der bliver spist rigeligt af croquembouche til tonerne af Velvet Underground.