IKEA vil være festens midtpunkt med særkollektionen Frekvens, som møbelvirksomheden har udviklet i samarbejde med det kreative kollektiv teenage engineering.
Særkollektionen har primært fokus på lyd og lys med højtalere, der har udskiftelige fronter og enten kan sammensættes til hjemmebyggede lydsystemer eller bruges separat, og LED-spots og -multibelysning.
”Normalt har vi fokus på mere nicheprægede produkter, men vores samarbejde med IKEA betyder, at vi når ud til et bredere publikum end nogensinde før. Produkterne er stadig i IKEA-ånden, men sammen har vi udforsket nye territorier for at udfordre, hvordan man kan opfatte varehuset. Nu er IKEA både møbler, kødboller og fest! Jeg håber, at Frekvens kan forbinde folk med musik, lys og glæde, fordi vi skaber en bedre verden, når vi bringes tættere sammen,” siger Jesper Kouthoofd, Head of design og stifter af teenage engineering, i en pressemeddelelse.
Annonse
Kollektionen kan findes i alle IKEA-varehuse fra 7. februar.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.