Volvo.jpg1994-1997: Volvo 440 Turbo

Professionel håndboldspiller i GOG Gudme

Det år fik jeg en bedre kontrakt, end den jeg hidtil havde haft, og det betød ikke mindst, at jeg steg i løn. Det gjorde blandt andet, at jeg fik råd til at lease en Volvo 440 Turbo gennem min klub. Det var min blot anden bil nogensinde og en af de biler, jeg husker allerbedst gennem tiden. Den var ganske enkelt hamrende sjov at køre i. Den kunne gå fra 0-100 km/t på blot fem sekunder, så den kunne køre stærkt. Havde jeg haft valget, ville jeg afgjort have foretrukket en mindre opsigtsvækkende farve end koboltblå, men jeg blev så glad for den, at farven var helt ligegyldig.

Mercedes E-klasse.jpg1998-2000: Mercedes E-Klasse stationcar

Håndboldspiller i storklubben THW Kiel

Da jeg på grund af mit klubskifte skulle flytte til Tyskland, blev jeg nødt til at sige farvel til Volvo’en, for det kan slet ikke betale sig at tage en bil med over grænsen. I stedet fik jeg en sølvgrå Mercedes E-klasse Stationcar. Det var en sponsorbil, men jeg havde frit valg til selv at vælge. Jeg havde brug for en rummelig bil, for Lenette og jeg var lige blevet forældre, og barnevogne produceret før årtusindskiftet var slet ikke lige så smarte og klapsammenlige, som de er i dag. Det var vores første familiebil, og vi gik meget op i sikkerheden, så vores børn kunne sidde godt og trygt, når vi skulle køre langt på de tyske motorveje. Mercedes’en var det helt rigtige valg. Biler er jo som bekendt en del billigere i Tyskland, så der var også råd til noget ekstra gear i form af lædersæder og automatgear. Det har næsten alle mine biler i øvrigt haft, for når man først har vænnet sig til automatgear, går man ikke tilbage igen.

Peugeot.jpg

2004-2007: Peugeot 308 Cabriolet

Spillende assistenttræner i Viborg HK

Det er ingen tvivl om, at jeg godt kan lide biler med en lidt mere sporty twist, så da jeg kom tilbage til Danmark, erhvervede jeg mig en sort Peugeot 308. Det var en lækker bil, men til trods for det, var den ganske prisvenlig. Selv om vejret herhjemme ikke er som i Sydtyskland, syntes jeg, at det var rart at kunne køre uden tag og få frisk luft, når temperaturerne tillod det. Desuden var min hustru også begyndt at arbejde, så af praktiske årsager anskaffede vi os også en Mazda 5 med plads til syv personer. Den brugte jeg, når jeg skulle køre pigerne til håndboldtræning, så der også var plads til at have et par ekstra med i bilen.

Audi Q7.jpg

2007-2013: Audi Q7

Assistenttræner i Bjerringbro-Silkeborg

Mit klubskifte var endnu engang ensbetydende med en ny sponsoraftale. Lenette fik en rød Fiat 500, mens jeg valgte den mere rummelige Audi Q7 i sort. Så var rollerne lige som byttet om; jeg tog den rummelige, mens Anette valgte en mindre model, som var nem og handy til hverdagskørsel. Jeg, derimod, kørte lange strækninger på de jyske motorveje, og derfor var det vigtigt for mig at min bil havde fuld komfort, god sikkerhed og god plads til passagerer. Jeg valgte den egentlig mest ud fra praktiske hensyn, men jeg endte med at holde rigtig meget af den. Den var solid og tung, men alligevel var jeg aldrig det mindste i tvivl om, at jeg kunne overhale hvem som helst på motorvejen.

Mercedes E 4000.jpg

2014-2015: Mercedes E 400 Cabriolet

Cheftræner i Rhein-Neckar Löwen

Endnu engang begav jeg mig mod det lunere Sydtyskland, hvor jobbet som træner for Rhein-Neckar Löwen ventede. Der gik et stykke tid, før min familie gjorde mig selskab, så det første år boede jeg dernede alene. Så syntes jeg godt, at jeg kunne tillade mig selv lidt luksus. Valget faldt på en Mercedes E 400 i sort, som lige var kommet på markedet. Den var noget helt specielt. Jeg nød virkelig at slå taget ned og køre derudaf med vinden i håret. Det var varmt fra april til oktober det år, så jeg fik mange gode køreture den sommer.

BMW.jpg

2015-2018: BMW X6

Cheftræner i Rhein-Neckar Löwen

Da min familie gjorde mig selskab, byttede jeg den sporty luksusbil ud med en mere praktisk BMW X6 i hvid. Hvorfor den lige skulle have dén farve, ved jeg ikke. Jeg tror nok bare, jeg ville prøve at have en hvid bil. Jeg tænkte måske også, at den ville suge lidt mindre af den sydtyske sol til sig end den lange række af sorte biler, jeg havde haft. Til trods for, at BMW’en var det praktiske valg, synes jeg faktisk, at det var en opgradering. Nok var Mercedes’en flot, men BMW’en kørte meget bedre, når man havde en strækning på 1.000 kilometer foran sig med børn på bagsædet.

Mercedes C63.jpg

2018-: Mercedes C63 AMG Coupé

Cheftræner i Rhein-Neckar Löwen

I sommer flyttede mine to ældste piger tilbage til Danmark, hvilket betød, at jeg kunne skifte bilen ud med en ny, som er lidt mere sporty og lidt mindre praktisk. Det er jo trods alt sidste år, jeg er hernede, så jeg skal udnytte det. Min sølvgrå Mercedes C63 AMG har rigeligt med plads, 470 hestekræfter, og så kan den gå fra 0-100 på 4,1 sekunder. Med andre ord er der altså også plads til sjov. Desuden er den ovenikøbet en meget sikker bil, som automatisk stopper, hvis jeg skal til at køre ud over rabatten eller noget andet dumt. Selv om jeg kun har haft den siden i sommer, er jeg gået hen og blevet rigtig glad for den, og jeg ved, at jeg får utroligt svært ved at skille mig af med den. Jeg ville ønske, at jeg kunne tage den med mig hjem, men det er trods alt for dyrt. Desværre.