Læsermøde
Foto: Benjamin Lund Nielsen Nicolai Ellemann Iversen er 29 år og fra Rødovre i København, gift og far til to børn. Han har en Master of Science i erhvervsøkonomi og filosofi fra CBS og har tidligere været ansat i Saxo Bank. Han er i dag en af topcheferne i Morten Albæks rådgivningsfirma Voluntas.

Læsermøde: ”Euroman har tilbudt en basisuddannelse i det at være mand og menneske”

Nicolai Ellemann Iversen begyndte at læse Euroman hos sin moster, der har en frisørsalon. Indtil da var det kun bedemænd og buschauffører, han havde set med slips. Oplevelsen hjalp ham i overgangen fra ung til voksen – og til at nå den erkendelse, at ingen kan være perfekte.

Vi sidder på Kanalcaféen på Christianshavn, i nærheden af Nicolai Ellemann Iversens arbejde. Der er smørrebrød på tallerkenerne. Nogen tid forinden har han sendt en mail til mig.

Han skrev: ”Det gælder for godt 77 procent af alle brands i verden, at hvis de forsvandt i morgen, ville vi være bedøvende ligeglade. Det fik mig til at tænke på, hvilke brands der egentlig har ydet et meningsfuldt bidrag til mit eget liv. Mange har udbudt mig livsfornødenheder og (n)ydelser, men hvilke brands har reelt haft en positiv eksistentiel betydning for det menneske, jeg er i dag? Hvilke brands har hjulpet mig til at vide, hvem jeg gerne vil være – og blive det? Det har Euroman.”

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her