Bruuns Bazaar var i 22 år et højtprofileret brand i dansk mode. Så gik brødrene Theis og Bjørn Bruun konkurs i marts 2016, men blev måneden efter opkøbt af den jyske familiekoncern Hanssen Brands og har levet et lidt stille liv efterfølgende.

Nu rykker Bruuns Bazaar for alvor på sig igen.

De har hyret Tim Hancock, der var med til at grundlægge Han Kjøbenhavn sammen med Jannik Wikkelsø Davidsen, ind som design- og branding-konsulent. Han skal stå i spidsen for relanceringen af Bruuns Bazaar og optimere brandet med en international tone.

Selv udtaler Hancock om Bruuns Bazaar 2.0:

“Når jeg skaber en kollektion, tror jeg på, at 'less is more'. Målet er at fremstille en hverdagskollektion, som kan mikses efter smag og behag, og som er fremstillet i innovative materialer. Jeg ønsker at skabe en kollektion, hvor Bruuns Bazaars vibe er en del af konstruktionen, materialerne og farvevalget. På den måde har vi begået en kollektion med et stærkt DNA, uden den er overplastret med logoer."

"Når det så er sagt, er det afgørende, at den samme visuelle identitet kommer til udtryk i hver style og på den måde skaber en rød tråd gennem hele kollektionen," siger Tim Hancock i en pressemeddelelse.

Præsentationen af den kommende forårs-og sommerkollektion vil foregå ved et event hos Birger Christensen 1. februar klokken 13.00 under modeugen i København.

Kollektionen med navnet 'Future First' forhandles gennem Bruuns Bazaars egne kanaler samt udvalgte forhandlere fra januar 2019. Priserne starter fra 300 kroner for T-shirts, 700 kroner for sweatshirts og 800 kroner for skjorter.

Herunder kan du se, hvad der er i vente fra Bruuns Bazaar:

Bruuns1.jpg

Bruuns2.jpg

Bruuns3.jpg

BB_1 (002).jpg