Sponsoreret af Shoe The Bear

Støvlen havde nemlig allerede i 1837 for første gang set dagens lys. Den gang eftersigende som Dronning Victorias ridestøvle, der efterfølgende kom til at danne mode.

Støvlens store revival i 1960’erne skyldtes i særlig grad, at verdens til dato største rockbands – The Rolling Stones og The Beatles - ofte var iført Chelsea-støvlerne. Så meget endda, at Chelsea-boots i visse kredse er bedre kendt som ’Beatle boots’.

Siden den gang har støvlerne tilhørt den gruppe af beklædningsgenstande, der kendetegner den klassiske herregarderobe, men har løbende været ude og inde af modebilledet. Men i 2015 fik de gamle victorianske ridestøvler pludselig en mega-renæssance, og der var ikke det herremagasin (inklusiv Euroman), der ikke sværget til Chelsea-støvlen. Renæssance var muligvis igen hjulpet på vej af tidens pop- og rockikoner, der med Kanye West, Lenny Kravitz og Pete Doherty ofte blev fotograferet iført støvlerne.

Spørger man Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang, mændene bag det danske skomærke SHOE THE BEAR, så skal årsagen til Chealsea-støvlen popularitet ses i lyset af, at herremoden i disse år generelt går mod det pænere og mere klassiske look.  

Samtidig har den flotte og enkle herrestøvle uden snøre flere anvendelsesmuligheder. Den kan nemlig både bruges til julefrokosterne, men kan også sagtens gå som en mere casual herresko, fortæller Shoe The Bear-mændene.

En teori, der underbygges af online-butikkens liste over de mest solgte sko. Her er det nemlig overvejende Chelsea-støvlen, der er at finde – både som læder- og ruskindsstøvle.

Her kan du se Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang egne favoritter, når det gælder til Chelsea-støvler fra SHOE THE BEAR.  

Joel S - 1.199kr

Noel L - Black - 1.399kr

Chelsea L - black - 1.199kr

Chelsea S - Brown - 1.199kr

Om Shoe The Bear

Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang startede i 2007 Shoe The Bear. Visionen var at et skomærke og et livstilsbrand, der tog kampen op mod en ellers relativ kedelig skoverden. Det er de lykkedes med i en sådan grad, at de må betragtes som værende blandt frontløbere inden for skandinavisk fodtøj til mode- og livstilssegmentet. Brandet sælges i dag i over 20 lande verden over.