Når man ser kampagnebillederne fra den nye kollektion 'Stock Market' af Dickies og END., kan man ikke lade være med at tænke på komedieklassikeren 'Bossen og bumsen' fra 1983. 

For at opklare, om det er arv eller miljø, der gør en forretningsmand god til sit job, får de aldrende Duke-brødre i filmen arrangeret det sådan, at yuppien og forretningenmanden Louis Winthorpe III (Dan Aykroyd) bytter tilværelse med den hjemløse Billy (Eddie Murphy), der i stedet sætter sig i direktørstolen.

'Bossen og bumsen' er et godt eksempel på det verdens- og menneskesyn, man havde i 1980'erne, hvor velstand og status var altafgørende for at blive en succes. Og det er netop materialismen fra 80'erne, som har været omdrejningspunktet i den nye kollektion af Dickies og END.

"1980’erne skabte et syn på livet, der i høj grad var drevet af det teknologiske fremskridt og en stigende vægt på social konkurrence," skriver de i pressemeddelelsen.

Derfor agerer modellerne i den nye kampagne pralende børsmæglere, der ofte associeres med 80'erne. 

Tøjet i kollektionen er printet med visitkort, checks og aktiesedler. Fx har man re-designet Dickies’ garageshirt i en version, der er totalt afdækket af falske $100-sedler.

'Stock Market' er det første samarbejde mellem Dickies og tøjbutikken END. og lander online 15. januar her.

Se flere billeder af kollektionen:

29-12-21_ENDxDickies_AW21_EB2.jpg

 

29-12-21_ENDxDickies_AW21_EB3.jpg

 

29-12-21_ENDxDickies_AW21_EB4.jpg

 

29-12-21_ENDxDickies_AW21_EB6.jpg