Han Kjøbenhavn har haft et internationalt fokus de sidste par år og har deltaget flittigt ved store udenlandske modeuger i fx Paris og Milano. 

”Målet er at bygge et modehus, der kan konkurrere internationalt," lød det hårdnakket under Milanos modeuge i 2020.

Det internationale fokus har skabt vækst hos Han Kjøbenhavn, og de vendte et underskud på 628.000 kroner i 2019 til 253.000 kroner efter skat i 2020 til trods for corona og lockdown.

Som led i den planlagte internationale ekspansion åbner de nu en flagskibsbutik i London på den ikoniske Beak Street, hvilket bliver deres første af slagens uden for Danmarks grænser. Derudover får Han Kjøbenhavn også en ny butik på Pilestræde i København.

Begge butikker er designet og indrettet i et dynamisk og visuelt miljø, der skal skabe oplevelser ved at blande mode, kunst og kultur ind i ét unikt rum. Væggene er fx blevet til digitale skærme.

Man ønsker at rykke ved forestillingen om, hvordan man driver fysisk butik.

”Fysisk retail har ikke fundet sine fødder, og havde det jo egentlig heller ikke før corona. Butikkerne er meget ens, og det er få, der virkelig har formået at skille sig ud. Samtidig eksisterer der et narrativ om, at alt går online og at ingen gider gå i fysiske butikker. Det tror jeg ikke på. Der er masser, der stadig gerne vil shoppe fysisk.

Der er ikke nogen, der taler om fysisk retail, fordi der ikke er skabt så meget nyt og interessant derude i mange år. Hvis vi kan rykke lidt ved det narrativ, ville det være godt," har Han Kjøbenhavns adm. direktør, Daniel Søndergaard Hummel, fortalt om de to nye butikker til Dansk Mode & Tektil.

han_kjobenhavn_store_london_uk.jpg
Sådan ser butikken blandt andet ud i London.
han_kjobenhavn_stores.jpg
Butikken i København ligger på Pilestræde.

Han 3.jpg