Sponsoreret indhold

Oscar Jacobson lancerer ny kampagne og har valgt en stilbevidst københavner som frontfigur

Skuespiller Jonathan Harboe er frontfiguren for det svenske modehus Oscar Jacobsons nyeste kampagne, som er blevet til i de gader, hvor han er vokset op.

Oscar Jacobson lancerer ny kampagne og har valgt en stilbevidst københavner som frontfigur
Offentliggjort

Sponsoreret af Oscar Jacobson

Oscar_Tekst-5.jpg

“I Sverige er Oscar Jacobson et velkendt brand, der går generationer tilbage. Det er sandsynligt, at både du, din far og din bedstefar alle har Oscar Jacobson i garderoben. Med åbningen af vores danske flagship-butik sidste år er vores mål klart: Vi vil være lige så synlige i Danmark som vi er i Sverige, og vi vil være et brand for alle mænd” udtaler Jennifer Hammarlund, PR & Marketing Manager for Oscar Jacobson.

En hyldest til overgangsperioder

Oscar_Tekst-2.jpg

Kampagnen tager udgangspunkt i styles fra Oscar Jacobsons SS24- og AW24-kollektioner, med fokus på temaet "transitional tailoring". Her skifter lette sommeroutfits sømløst til efterårsgarderoben, som en metafor for overgangen fra sommerens afslappede ferieperiode til den travle hverdag i byen. Fra klassiske cashmere- og uldsweatere til afslappede, men sofistikerede jakkesæt, viser kampagnen Oscar Jacobsons fornemme kvalitet og håndværk.

Inspirationen til kampagnen er hentet fra den nostalgiske scene i Notting Hill, hvor Hugh Grants karakter navigerer gennem byen og tilpasser sin stil fra sommer til efterår, mens han venter på kvinden, han elsker. Denne overgang reflekterer den glidende forvandling gennem årstiderne, perfekt afspejlet i kollektionens skræddersyede kreationer, og fanger essensen af både det tidløse og moderne, som Oscar Jacobson er kendt for.

Se videoen, der er brugt som inspiration.

Oscar_Tekst-4.jpg

Og netop kombinationen af klassisk og moderne er også noget, Jonathan Harboe sætter stor pris på. “Jeg bærer ofte habitbukser kombineret med en vintage kortærmet skjorte eller en dobbeltradet habit med loafers. Kvaliteten af tøjet gør, at jeg føler mig bedre tilpas”, fortæller han. Til efteråret får han debut som instruktør, og til premieren har han allerede udset sig en oversized habit og loafers, inspireret af Goodfellas.

Frederiksberg som kulisse for kampagnen

Oscar_Tekst-6.jpg

Kampagnen blev optaget på Frederiksberg, det historiske kvarter i København, hvor Jonathan Harboe har boet hele sit liv. De udvalgte lokationer omfatter nogle af hans yndlingssteder, heriblandt hans foretrukne kaffebar og andre steder, han hyppigt besøger. “Frederiksberg er hjem,” siger Jonathan, der understreger, hvordan hver gade og hvert hjørne i kvarteret er fyldt med personlige minder. Denne forbindelse til hans hjemby tilføjer en ekstra dimension til kampagnen og afspejler Oscar Jacobsons evne til at fange det personlige og det velkendte i deres modekreationer.

Hvis du vil opleve Frederiksberg autentisk, anbefaler Jonathan Harboe at leje en cykel eller tage på en gåtur til kvarterets små, charmerende kaffebarer, barer og boghandlere, der skaber dens unikke atmosfære. Jonathan selv kan ofte findes med en øl på en af Frederiksbergs lokale barer.

Oscar_Tekst-3.jpg

Med Jonathan Harboe som frontfigur markerer Oscar Jacobson en styrket indsats på det danske marked. Kampagnen fremhæver både Jonathans personlige stil og Oscar Jacobsons evne til at kombinere tradition med moderne skræddersyning, der tilpasser sig tidens trends.

Oscar Jacobson – Svensk ekspertise siden 1903.

Med rødder i en stolt tradition inden for jakkesæt og skrædderkunst har vi udviklet os til et komplet livsstilsbrand. Vores kollektioner, skabt af nogle af verdens fineste materialer, afspejler vores dybe ekspertise inden for skræddersyning. Oscar Jacobson er for manden, der ønsker at møde alle lejligheder med upåklagelig stil.