Om lige godt halvanden uge slås dørene op til tennisstadionet Stade de Roland Garros i Paris, når den franske Grand Slam-turnering, French Open, begynder.

Den schweiziske maestro, Roger Federer, som gør comeback efter et fireårigt Roland Garros-fravær, kan næppe tilskrives den største favoritrolle til dette års trofæ, men derfor kan man jo stadigvæk se smart ud (eller bør: det er jo tennis, vi taler om).

"I stand for style on the court," sagde Federer sidste år i et interview, efter det var blevet annonceret, at han havde besluttet sig for at skifte Nike ud med Uniqlo.

Og her er den så, stilen, som Federer står for. Den er inspireret af tennismoden anno slut-70'erne og start-80'erne, siger Uniqlo, mens farvesammensætningen er valgt i forhold til Roland Garros' røde grusbaner.

Japanske Kei Nishikori, som også repræsenteres af Uniqlo, har også fået en unik Roland Garros-mondering - og har også, akkurat som Federer, selv været med inde over designprocessen. Nishikoris model er dog væsentlig mere frisk, lad os sige det sådan.

Fra på mandag forhandles hele molevitten. Både Federers og Nishikoris trøjer kommer i to varianter, og man kan samtidig købe både sokker, shorts, svedbånd og kasketter. Federers forhandles fysisk i Uniqlo-butikken i København, men vil man have fat i Nishikoris, må man en tur i deres onlinebutik.

RF_19SS_cutsewn_420116_32.jpg

RF_19SS_cutsewn_420116_01.jpg

NK_19SS_cutsewn_416803_12.jpg

NK_19SS_cutsewn_416803_00.jpg