Roskilde og (di)vision slår sig sammen: Sammensæt gamle festivaltrøjer

For hvert trøjesalg doneres 80 kroner til det danske kunstneriske vækstlag.

Roskilde og (di)vision slår sig sammen: Sammensæt gamle festivaltrøjer
Offentliggjort

Roskilde Festival er sammen med resten af sommerens store arrangementer afblæst på grund af covid-19.

Men det betyder altså ikke, at sommeren 2020 skal være helt Roskilde-fri. Festivalen har nemlig slået pjalterne sammen med de fashionable genbrugssyersker fra (di)vision.

Det københavnske tøjmærke, som er stiftet af Simon Wick, og som tidligere på året debuterede på den københavnske modeuge, har gået nogle af Roskildes gamle t-shirts fra de sidste ti år igennem, så man nu – ud fra (di)visions karakteristiske tilgang – kan sammensætte sin egen unikke T-shirt baseret på to forskellige T-shirts, her fra hvert sit år.

“Fra nogle år fandt vi 30 t-shirts, men fra andre år fandt vi 500, så nogle kombinationer vil helt klart være mere eksklusive end andre,” siger stifter Simon Wick.

T-shirtsene, som koster 200 kroner stykker, kan findes via dette link – for hvert salg vil Roskilde Festival donere 80 kroner til det danske kunstneriske vækstlag.

Den anden dag kunne festivalen, som denne sommer ville være fyldt 50, desuden løfte sløret for, at mange af de store stjerner, som var annonceret til den runde fødselsdag, kommer til næste år, fx Tyler, the Creator, Thom Yorke og FKA Twigs.