Energidrikke er populære som aldrig før. Danskerne købte 16 millioner liter energidrik i 2016, og i 2021 vil det tal, ifølge Euromonitor, være steget til 25 millioner liter. Markedet for de koffeinfyldte drikkevarer er stort med giganter som Red Bull og Monster Energy, og nu melder Coca-Cola sig ind i energikampen med deres første bud på en energidrik, Coca-Cola Energy.
”Det er kvaliteter, vi har bibeholdt igennem hele udviklingsprocessen, fordi vi mener, at det giver et ekstra energiløft tilpasset til den energiske og travle livsstil, mange danskere har i dag. Vi er stolte af at kunne tilbyde dette fantastiske produkt som et supplement til vores andre Coca-Cola-produkter, der er kendt for deres kvalitet og enestående smag,” siger Maja Bjeverskov.
Energidrikken kommer i to versioner, én med sukker og én uden, og den lander på hylderne i de danske supermarkeder inden for de kommende uger. Vejledende udsalgspris på en 25 cl. Coca-Cola Energy bliver 13,95 kr.
Coca-Cola indfandt sig for første gang i Danmark i 1936, men produktionen ophørte under Anden Verdenskrig på grund af forsyningsproblemer og sukkerrationering. I 1959 vendte produktet tilbage til Danmark, og det har ikke forladt hylderne siden. I dag har Coca-Cola-koncernen over ti forskellige brands på det danske marked, og nu udvider de altså med Coca-Cola Energy.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.