Til foråret 2019 kan vi i København se frem til den første, danske Uniqlo-butik, når den åbner på Vimmelskaftet i Louises Hus. Indtil da kan vi glæde os til den japanske tøjkædes nyeste designsamarbejde med Alexander Wang, som vil være tilgængelig fra i morgen.

Under kampagnesloganet ’Warmth Re-imagined’ har den amerikanske designer leveret en kollektion til både mænd og kvinder, der tager udgangspunkt i Uniqlos HeatTech-styles.

Det er de basisvarer, som almindeligvis bruges som det inderste lag tøj, f.eks. underbukser, undertrøjer og t-shirts for at holde på varmen. Til gengæld har Wang designet den nye kollektion sådan, at elementerne sagtens kan fungere som ydre lag i påklædningen.

Samarbejdet består af de sorte genstande, som Alexander Wang er kendt for, og omfatter neo-futuristiske elementer og sportslige stilarter, såsom neonfarver og blanke ribmaterialer, der tager os tilbage til 80'ernes mode.

Herunder kan du se en række udvalgte styles og så er det ellers bare med at holde øje med Uniqlos hjemmeside, hvor de kommer til salg i morgen den 8. november. Priserne ligger mellem cirka 110 kroner og 225 kroner.

18FW_inner_413294_08_378F298A_A1_S.jpg

18FW_inner_413294_41_378F298A_A1_S.jpg

18FW_inner_413301_08_378F287A_A1_S.jpg

18FW_inner_413298_09_378F294A_A1_S.jpg

18FW_inner_413293_09_378F309A_A1_S.jpg

18FW_inner_413317_00_378F308A_A1_S.jpg