Der kan ikke være megen tvivl om, at de fleste H&M-designsamarbejder gennem tiden har været med storemodehuse, der har en markant plads på den internationale modescene. Nu er turen imidlertid kommet til et mere lokalt brand, som er mindre kendt, men ikke desto mindre har en klokkeklar vision for sine designs.
Eytys er et Stockholm-baseret streetwear-inspireret brand, der særligt finder inspiration i 90’ernes gadekultur, og særligt specialiserer sig i chunky sko og sneakers – og desuden at skabe designs, som kan bruges af kvinder såvel som mænd.
Det er netop Eytys klart definerede tilgang til mode, som går igen i ’Eytys x H&M’-kollektionen, som blandt andet inkluderer sko og tøj i kraftige bomuldsmaterialer, ruskind, lak, nylon og selvfølgelig denim. Kollektionen fokuserer særligt på funktionalitet med elementer af workwear og sportslige detaljer, mens alle skoene i kollektionen har Eytys’ karakteristiske tykke såler.
Annonse
’Eytys x H&M’-kollektionen kan findes i udvalgte butikker og online d. 24. januar 2019. Se kollektionens kampagnebilleder herunder.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.