mercedes-amgs-latest-art-cars-are-designed-by-uk-skateboard-brand-palace-bbe5e8b.jpg

Palace og Mercedes-AMG lancerer ny samarbejdskollektion

Det er anden gang, at de to mærker er gået sammen. Ved det første samarbejde havde man fokus på kørerbanen. Denne gang er man på ren 'Fast and Furious'-manér rykket på gaden.

Kollektionen byder på 23 silhuetter, hvilket inkluderer både overdele, underdele og accessories. Tøjet tager udgangspunkt i workwear-æstetikken med et hint af moderne Mercedes-mekaniker. På bagsiden af de fleste elementer kan en nyfortolkning af AMG-logoet findes, hvor ’Affalterbach’ er udskiftet med ’Palace’.

Omdrejningspunktet i kollektionen er dog de fire biler, hvor Palace har fået fri leg og beklædt dem med gadekunst, lige i streetwearmærkets ånd. Det er selvfølgelig ikke tilfældigt, at antallet faldt på fire, de repræsenterer nemlig Palaces flagship-butikker i henholdsvis Tokyo, London, New York og Los Angeles.

Kollektionen kan købes her den 25. marts.

Veja x Sea Sheperd copy.jpg

Veja og Sea Sheperd skaber sneaker i bæredygtighedens tegn

Det franske fodtøjsmærke Veja har slået pjalterne sammen med den canadiske nonprofitorganisation Sea Sheperd om en nyfortolkning af ’Dekkan’-skomodellen.

Sea Sheperd arbejder på at bevare havets økosystemer og udsatte dyrearter, hvilket de gør i samarbejde med lokale myndigheder, der bekæmper ulovligt fiskeri.

Veja kan efterhånden godt stemples som eksperter i at designe en stilren hvid sneaker, men i denne samarbejdskollektion er de gået i den modsatte retning og beklædt Dekkan-sneakeren i sort med inspiration fra Sea Sheperd.

Samarbejdsskoen er produceret i 50 procent biobaserede- og genbrugsmaterialer, som følger i tråd med begge parters fokus på bæredygtighed. Samtidigt er skoen udviklet i samarbejde med Vibram, der skaber tekniske skosåler, som giver godt vejgreb, hvilket er perfekt til brug i byen og naturen.

Skoen kan købes her. Prisen lyder på 1.160 kr.

Replica 11.jpg

Maison Margielas bud på forårets parfume

Replica-serien har fået en ny tilføjelse, som går under navnet ’When the Rain Stops’. Parfumeserien tager udgangspunkt i at gengive nostalgiske dufte fra specifikke steder og perioder. Andre parfumer under samme serie gengiver følelsen af at befinde sig på en jazzklub eller en gåtur på stranden.

Denne gang byder det franske modehus på en parfume, som indkapsler momentet af frisk luft efter en forårsregnbyge. Dette bliver frembragt af parfumens base, som består af rosenblade-essens med noter af rosépeber og patchouli, der efterligner duften af vådt træ.

Parfumen kommer i 30 ml. og 100 ml. med priser, der starter fra 415 kr. Parfumen kan købes her.

 

Pond CPH.jpg

Pond Copenhagen klar med nye speedos til sommervarmen

I Pond CPH’s nye SS22-kollektion byder de ikke blot på nye farvenuancer, men introducerer også made-to-order-konceptet for at promovere miljøbevidst badetøj.

Det københavnske mærke blev grundlagt i 2021 med målet om at skabe funktionelt badetøj, der kan bæres i vandet lige såvel som på strandkanten. Kollektionerne bliver designet i København og produceres i Portugal af materialet ’Q-Nova’, hvilket er en form for genbrugsnylon.

Den nye kollektion byder på POND1-modellen i tre nye farvenuancer: ’Marino Blue’, ’Titanium Sky’ og ’Seagrass Green’. Pond CPH gør op med de mange spraglede farver, som badebukser ofte kommer i og tilbyder et sofistikeret alternativ.

Made-to-order-konceptet introduceres med det formål at minimere mængden af overproduktion, samt muligheden for at tilbyde kunderne nye kollektioner oftere.

Der åbnes for early-bird pre-order på Ponds hjemmeside i den kommende uge. Prisen lyder på 625 kr.

Pharell 1.jpg

Off-White giver klassiske Church’s-sko nyt udtryk

Der blev allerede teaset for samarbejdet i februar, da skoen var at finde på catwalken til afdøde Virgil Ablohs sidste kollektion for Off-White. Skoen blev endda også båret af ingen mindre end Pharrell Williams, som var en af mange højprofilerede gæster til showet.

Det britiske skomærke er synonym med højkvalitetssko, og det italienske modehus har givet dem et frisk pust. Samarbejdet vil bestå af to sko, men sløret er kun blevet løftet for den ene, hvilket er Church’s klassiske ’Burwood Oxford Brogue’-model.

Ablohs ikoniske citationstegn i Helvetica-fonten er naturligvis at finde på skoen, hvor der står ’Special Events’ på ydersålen og ’Shoe Laces’ på snørerne. Sidst er der også tilføjet et plastik-tag, som Abloh også brugte på en del af hans andre sneakerdesigns.

Skoen kan købes her og her, dog synes den eftertragtede sko næsten at være udsolgt, så du skal forbi diverse resell-sider for at få fingrene i den.