”Jeg glæder mig til at komme tilbage til Suzuka,” siger Kevin Magnussen. “Suzuka er bare en af de legendariske baner - den har bare så mange berømte, udfordrende sving.

De berømte sving, som Kevin Magnussen nævner har navne som ’Degners’, ’Spoon’, ’The Esses’. Og ’130R’!”

130R – navnet beskriver med japansk præcision svingets radius – er et af de allerhurtigste sving i Formel 1-kalenderen.

”Det er egentlig ikke et svært sving, for man kører igennem det med speederen helt i bund,” siger Kevin. ”Men det er en fantastisk fornemmelse at drøne ind i et sving med 330 eller 340 km/t.”



’The Esses’ er ikke helt så hurtigt som ’130R’, men stiller alligevel større krav til kørerne.

”Det er ikke kun ét sving,” fortæller Kevin Magnussen og fortsætter:
 
”Det er en stribe sving, der følger lige efter hinanden, så man hele tiden skifter retning. Indgangsvinklen ind i det første sving afgør, hvor hurtig man er gennem de næste fem sving. Hvis man starter ’The Esses’ optimalt, kan man opbygge fart gennem hele sektionen. Og omvendt: Hvis man kommer forkert ind i første sving, taber man tid i de næste fem sving. Fascinerende…”

Kevin Magnussen - Fem fede F1-baner


Suzuka (Japan): ”En af de legendariske baner med mange berømte sving.”

Spa-Francorchamps (Belgien): ”Jeg elsker Spa! Bare farten og flowet gennem de hurtige sving… Og Eau Rouge-svinget er ’awesome’. Selvom jeg crashede i år.”

Silverstone (England): ”En af de F1-baner jeg kender bedst. En fantastisk bane – specielt de mange highspeed-sving.”

Monte Carlo (Monaco): ”Altid en kæmpe oplevelse – selvom det er den langsomste bane i F1-kalenderen.”



Circuit of the Americas (USA): ”En virkelig udfordring – med en fed blanding af højfarts-kurver og store niveauforskelle gør banen i Texas til en kæmpe udfordring!” 

LÆS OGSÅ: 10 biler vi glæder os til

LÆS OGSÅ: Elegant Audi A3 assisterer dig i trafikken

LÆS OGSÅ: Christian Bitz’ auto-CV: ”Nogle gange kører jeg 1.000 km på en dag, og det er vigtigt for mig at komme udhvilet frem og sikkert hjem”