Sponsoreret af Audi.
Ledige standpunkter. Upopulære holdninger. Hot takes.
Kært barn har mange navne. Men nogle skal jo gøre det: Sige det, alle tænker, men ingen siger højt. Og skære igennem den store, trygge enighed, som alle er fælles om.
Det er det, det nye afsnit af ’Arbejdstitel’ handler om: Den slags holdninger, der ikke flugter med flertallet, men som på en eller anden måde vækker genklang hos dem, der har tænkt det samme.
Og det kræver orden i argumentationen hos de to værter Kristoffer Dahy Ernst og Oliver Enné.
For Kristoffer lægger fra land med en holdning om, at det ikke er fedt at rejse. Påstanden strider en smule mod ’Arbejdstitels’ raison d'être, men når fakta står sort på hvidt, giver det pludselig mening: Der er bedre shopping i København end i 99,9% af resten af verdens bedste byer. Der er en oversandsynlighed for, at du spiser et suverænt måltid i København. Luften er ren. Det er tæt ved skov og strand. Du kan bade i havnen. Alle folk er smukke.
Og sådan kører det: Der er ikke nok restauranter i København, der tør afvise dig, hvis du møder op med kasket. Det er ikke fedt at gå til koncert. Vi skal holde flere ting hemmelige. Og det er komplet ligegyldigt, hvad der er den bedste burger, croissant eller shawarma. Det må aldrig blive din personlighed, at du vælger noget frem for noget andet.
Og så bør det kræve kørekort at cykle i København. Hvorfor er der ikke politikameraer, der fanger dårlige cyklister, ligesom der er fartkameraer, der fanger hurtige bilister?
Episoden rummer naturligvis også det populære format Overvurderet/Undervurderet, hvor de to værter med vanlig sans for smagsdommeri afgør, om læsernes bud er det ene eller det andet.
I dette afsnit er det blandt andet passiv-aggressiv turistvejledning, trøffel, at prøve lokale retter, når man spiser i udlandet, og gå fra sit hjem til havnebadet iført badekåbe.
Alt det og meget mere kan du lytte til i det nye afsnit af ’Arbejdstitel’, der er ude nu. Lyt der, hvor du normalt lytter til dine podcasts.
Dette afsnit er udgivet i samarbejde med Audi, som har lanceret kampagnen Powered by Hearts. Det har de, fordi der mangler 33.000 aktive bloddonorer i Danmark for at sikre, at der altid er nok blod til at behandle patienter på danske hospitaler. Tilmeld dig som bloddonor online på audi.dk.