Champagne i glasset og krise i kulissen: Indblik fra verdens største urmesse

Champagne i glasset og krise i kulissen: Indblik fra verdens største urmesse

Euroman har været afsted på verdens største urmesse, Watches and Wonders. Turen bød på kendisser, pastelfarvede skiver og et nyt ur fra Rolex, du enten vil elske eller hade.

Offentliggjort

DET ER ET interessant studie i selviscenesættelse, når den dyre ende af urbranchen hvert år fejrer sig selv under Watches and Wonders i Genève. I år slog messen alle publikumsrekorder med 55.000 gæster, heraf 1.600 journalister og et estimeret reach på over 700 millioner mennesker. 

Det er markedsføringslingo for det antal, der er blevet eksponeret for indholdet på messen: Nyheder og virale indslag fra 60 urbrands fra A. Lange & Söhne til Zenith, der udstiller på messens 77.000 kvadratmeter. 

Watches and Wonders er et fashionabelt cirkus for urtosser med et ekstra gear, som når den røde løber rulles ud for brandambassadører som Roger Federer eller Usain Bolt. 

I de højloftede messehaller drikkes der champagne, som var det danskvand, og dress coden synes som altid at hælde mod koboltblå jakkesæt og brede smil.