Læsermøde: ”Jeg vil give min datter et sundt farbillede”
Som fodboldspiller fightede Daniel Seehausen sig hele vejen op til divisionerne. Det var benhårdt og målrettet, men alligevel betegner han sig selv som en følsom mand med følsomme venner. Han vil være en god rollemodel, og Euroman er hans faste støtte.
Foto: Klaus Rudbæk Daniel Seehausen (30) arbejder som kontaktchef i reklamebureauet Gotcha i Aalborg, hvor han bor med sin hustru og datter på to år. Han har spillet fodbold for AaB, Jammerbugt og Lindholm og nåede enkelte divisionskampe, indtil han som 21-årig mistede gnisten og i stedet kastede sig over sin anden, store passion: sproget. Han er uddannet cand.mag. i dansk og kommunikation fra Aalborg Universitet.
Det er ikke altid sjovt at få kritik. At få smidt sine fejl lige i hovedet. At skulle ændre på gamle vaner. Men på Euroman har læserne altid, helt fra begyndelsen for 28 år siden, haft et ord at skulle have sagt i forhold til indholdet i magasinet, og når det nu forholder sig sådan, er det som chefredaktør en lettelse at møde en mand som Daniel Seehausen – for netop viljen til at inddrage læserne er en selvstændig grund til, at han fortsat læser os.
”Den åbenhed, som Euroman har, er der ingen andre medier, der har. I lytter til ønsker og behov – og reagerer på det. Jeg genkender det ikke fra internationale eller andre danske livsstilsmagasiner. De tør ikke. Jeg har kæmpe respekt for den demokratisering af magasinet, I står for.”
Vi drikker en kop kaffe på Euromans kontorer i København. Daniel Seehausen er i byen – også for at besøge sin søster – og den 30-årige aalborgenser skrev forud for vores møde, at han har læst Euroman siden 13-14-årsalderen. Først lånte han sin fars magasiner, senere begyndte han selv at betale for det, og næsten fra begyndelsen har han bogstaveligt talt læst det fra første til sidste side.
”Jeg læser magasinet over flere dage. Det betyder, at jeg som regel vil være i forskellige sindsstemninger og kan få forskellige indtryk med fra de samme artikler. Det giver et helstøbt billede af magasinets indhold, og jeg mener, at helheden er ekstremt vigtigt i et magasin.”