Grooming- og skønhedsbranchen er under hastig udvikling: Hos Unifrom gør de det anderledes
Den traditionelle glasflaske hersker stadig i parfumeverden. Hos svenske Unifrom har man forsøgt at tænke parfumen lidt anderledes.
Foto: PR
Der er riv i grooming- og skønhedsbranchen i disse år. Nye aktører kommer til for at gøre et indhug i et profitabelt marked, hvor mænd lægger flere og flere af deres penge.
Store stjerner som Harry Styles, Pharrell Williams og Tyler, the Creator lægger navne (og ansigter) til produktlanceringer i ét væk. Det er ikke længere nok med en Sanex til håret og en roll-on fra supermarkedet til under armene.
Men på trods af den hastige udvikling er det alligevel sjældent, at der for alvor sker noget rigtig nyt – i hvert fald ikke, når det gælder parfumehjørnet af branchen, der stadigvæk dufter af gamle dage og Johnny Depp med elguitar. Den traditionelle glasflaske med forstøver hersker endnu.
Men hos svenske Unifrom har man forsøgt at tænke det hele lidt anderledes. Med inspiration fra en opvækst i Sverige og rødder i Østafrika har stifter Haisam Mohammed nemlig skabt et parfumebrand, der baserer sig på veganske parfumeolier i stedet for de alkoholbaserede parfumeblandinger, vi alle kender.