Familievirksomheden Artikel København har siden deres åbning i 2017 forsøgt at gøre op med masseproduktionen i tøjindustrien, og ved at producere 12 stykker tøj om ugen er brandet blevet pionerer inden for tøjproduktion, der tilgodeser klimaet.
Ligesom så mange andre modefolk har Mads Nørgaard også fået øjnene op for det lille københavnerbrand, og det munder nu ud i en minikollektion de to brands imellem.
Med den nye kollektion har Mads Nørgaard nyfortolket på Artikel Københavns klassiske workwear jacket, og derfor indeholder kollektionen to jakker, hvoraf den ene er lavet med Nørgaards velkendte striber.
Den anden jakke er designet i en grøn olivenfarve, hvor det indre kantbånd på jakken er udstyret med Nørgaards orange signalfarve. Klassisk og stilren på én og samme tid.
Kollektionen kan købes online fra d. 25. april, og du kan få fingrene i den her.
Arket introducerer Klättermusen i egen butik
For første gang har Arket tilføjet et eksternt ready-to-wear-brand til deres eget sortiment, nemlig det svenske outdoormærke Klättermusen, som længe har været et favoritbrand her på redaktionen.
Annonse
Klättermusen bliver i første omgang forhandlet i Arkets butik på Købmagergade 33, og produkterne kommer til at spænde bredt fra veste og jakker til totebags og basic outdoor-layers. Tøjet er muligt at få fingrene i fra slut april.
Er du i Paris inden for de næste fem dage? Så kan du lige nå at se særudstillingen ’Coming of Age’ på Fondation Louis Vuitton , der kan besøges til og med 27. april. Udstillingen er en hyldest til den nu afdøde designer Virgil Abloh, og er en forlængelse af designerens egen udstilling fra 2019, der i sin tid havde samme navn.
I Virgil Ablohs ånd sætter udstillingen fokus på race, subkulturer og klasseadskillelse og med sine budskaber, der kredser om drømme og den utraditionelle vej til succes, taler udstillingen ind i alt det, som den farverige designer var.
Du kan se åbningstider og læse endnu mere om udstillingen her.
New Balance giver deres ikoniske 574´er et bæredygtigt præg
Efter lang tids corona-stilhed har amerikanske New Balance langt om længe brudt tavsheden med en ny lancering. Deres velkendte og ikoniske 574´er-sneaker har nemlig fået en klimavenlig makeover.
Lanceringen af skoen er en del af ’The green leaf standard’, som er brandets miljøsatsning, der har til opgave at tilgodese miljøet gennem materialerne. Med lanceringen af skoen er det derfor muligt at have lidt bedre samvittighed, når du skal ud at investere i dit næste nye par sko.
Det populære solbrille-brand har for nylig lanceret deres nye kollektion ’Monochrome’, der tager udgangspunkt i brandets populære model ’Lemtosh’, som nu fås med ti forskellige farvekoordinationer, hvor stel og glas matcher.
Ganske vidst er brillerne ikke runde, men alligevel giver farverne stærke associationer til Kurt Cobian i 90´erne, og har du et lyst til et mere farverigt udsyn, er brillerne et godt bud på tiltale.
Er du klar til at skyde sommerstemningen i gang – og mangler du måske lidt nyt til sommergarderoben – kan du med fordel svinge forbi Pradas nye pop-up-univers i Illum.
Tidligere har Prada markeret sig med storslået ski- og snetema, men nu er butikken omdannet til et farverigt, tropisk univers med bl.a. Prada-hatte, grønne blade og blomster i alskens farver.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.