Når man rider på en bølge af succes, som Han Kjøbenhavn for tiden gør, har man to valg: Man kan læne sig tilbage og nyde det. Eller man kan tage tyren ved hornene, avle på succesen og skubbe ambitionerne yderligere i vejret. Han Kjøbenhavn gør selvfølgelig det sidste.
I en mørk kulisse på Nationalmuseet viste Han Kjøbenhavn, hvordan man også kan afvikle et modeshow. På trehjulede cykler kørte hårdtpumpede bodybuildere modeller iført efterårskollektionen ind gennem den dystre runway. Stemningen blev yderligere sat af, at alle bar gasmasker. Et dystert absurdteater, hvor den nøgne krop som en velsmurt maskine satte fokus på det tøj, det faktisk handlede om.
Det var svært at fjerne øjnene fra de nærmest overmenneskeligt fascinerende bodybuildere, men gjorde man det, fik man syn for en ambitiøs kollektion, der både har international og stilbevidst appel. Barren er atter hævet i Han Kjøbenhavns univers, hvor grafiske silhouetter, gode frakker, bomberjakker og benklæder i forskellig længde lag-på-lag udgjorde de primære elementer kollektionen. Det er ultraurbant og dufter lidt af futurisme - og det er yderst brugbart og gennemført.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.