Lille fransk skomærke konkurrerer med de største på markedet: En helt særlig strategi har gjort Veja til en succes

De laver gummisko med god samvittighed. 

Lille fransk skomærke konkurrerer med de største på markedet: En helt særlig strategi har gjort Veja til en succes
Offentliggjort

Har du sænket blikket til gulvhøjde de senere år, har du med al sandsynlighed set et par gummisko eller to med et karakteristisk V på siden. V for Veja, der er et fransk mærke, som breder sig. 

Om et øjeblik åbner de i København, men deres vækst er ikke et resultat af stor markedsføring, masser af annoncering eller spil med kapitalfondsmuskler, for den slags rimer ikke på Veja.

”Vi er et stort, lille firma,” fortæller Sébastien Kopp, medgrundlægger og direktør i firmaet, som han grundlagde med sin forretningspartner François-Ghislain Morillion i 2005 i Paris. 

”Vi er 300 ansatte i Europa, 100 i Brasilien og 100 i USA, så sammenligner man os med de store virksomheder, er vi meget små. Vi kunne være 10 gange større, men vi har sagt nej til samtlige investorer, der har kontaktet os gennem årene. Og vi reklamerer ikke.”