Du leder efter en hårdfør, men eventyrlig bil? Så læs lige med her
Toyota har endelig opdateret deres Land Cruiser 150 til 250, og de er gået forsigtigt til værks. Selvom bilen er re-designet helt fra bunden, er den baseret på gennemprøvet teknologi. Resultatet skal man ikke kimse ad.
LAND CRUISER ER ET MÆRKE, der er næsten lige så kendt som Toyota, og dets omdømme er faktisk endnu bedre, vil de fleste mene. Land Cruiser er nemlig også kendt som en usædvanligt hårdfør bil, der er en af de bedste på markedet, hvis du bevæger dig ud i ekstra svært terræn.
I Europa sælges der kun én version af bilen i ’Light Duty’-serien. Oprindeligt var den dog tænkt som en cool livsstilsbil og ikke som et offroad-køretøj i modsætning til sine søskende.
Men med tiden er bilen i ’Light Duty’-serien blevet endnu mere robust, og på grund af dens størrelse og emissioner ser Toyota endnu ikke behovet for at lancere den større Land Cruiser 300 på markeredet i vores del af verden. Faktisk findes der også en tredje version af bilen i serien ’Heavy Duty’, men den er primært beregnet til at fungere som arbejdskøretøj.
DEN NYE BIL, Toyota Land Cruiser 250, som vi prøver ved en testkørsel, er helt nyudviklet, men den er samtidig i klassisk Toyota-ånd baseret på gennemprøvet teknologi. Det mindsker risikoen for fejl, men det betyder også, at bilen ikke er helt på forkant med teknologien. Den 2,8-liters firecylindrede turbodiesel-motor er fx en videreudvikling fra den tidligere model.