Her gik vi ellers lidt små naivt og bildte os ind, at der stadig var liv i danskernes kamp mod amerikanske fødevarer og produkter.
Storpolitik afgjort i indkøbskurven og med pengepungen.
Men som en anden Kool-Aid Man (ja, det er en snæver reference)
kommer Uber nu smadrende gennem væggen (i denne metafor danskernes motivation
til selv at hente deres mad) og råber ’Oh yeah!!!’.
Det amerikanske selskab lancerer til næste år dets Uber Eats-platform
(herhjemme bedst kendt fra stjernebesatte Super Bowl-reklamer) i Danmark,
hvorfor endnu en firkantet madkasse vil danse i gadebilledet.
”Vores mål er at støtte fællesskabet i Danmark ved at
forbinde forbrugerne med det bedste fra Danmarks restauranter og butikker,
samtidig med at vi skaber nye muligheder for virksomhederne,” udtaler Gerry
Zhan, general manager hos Uber.
Skal man tage de positive briller på, kan en bytur måske
fremover afsluttes således: Du går ned til din lokale burger joint, bestiller
din foretrukne menu, venter på, at Uber-chaufføren triller op, siger, at du
skal samme vej som den double cheeseburger med fries, chaufføren har samlet
op, og så kan du på den måde dele bagsæde med din natmad på vej hjem i høkassen.