Bragt i samarbejde med CIFF.
Oliver Enné og Kristoffer Dahy Ernst er igen taget til
modemesse i Firenze, og i den smukke, skoldhede og svært turistede by har de to
værter sat prominente gæster stævne.
For første gang i programmets snart syvårige historie er de
to værter nødt til at slå over i engelsk. Den ene af programmets tre gæster er
nemlig Nick Wooster.
Wooster er et modeikon, tidligere indkøber hos nogle af de
største amerikanske stormagasiner og i dag selvstændig rådgiver. Wooster var en
af nøglepersonerne i den internationale herremode i starten af 2010’erne.
I lobbyen på Hotel Santa Maria Novella fortæller Nick
Wooster om at være relevant i en modebranche, der skifter gear og retning oftere
end nogen andre branche.
Han kom til modemessen Pitti Uomo i Firenze første
gang i 1988 og tager stadig turen over Atlanten mange gange om året. I dag bor
han i Los Angeles og ved om nogen noget om, hvor svært det være at holde sig
ovenpå, når bølgerne går højt.
Øvrige gæster i programmet er Frederik Berner Kühl, der har
boet i Firenze og siden startet sit eget brand, ligesom også kommerciel direktør i NN07, Jonas Bach, fortæller programmets lyttere om hvad det vil sige at bygge
globale brands og skabe en sund forretning undervejs.
Det hele skal heller ikke handle om mode. Oliver Enné og
Kristoffer Dahy Ernst benytter også de høje temperaturer i byen til at
kickstarte sommeren.
Derfor kan du blandt andet få svar på, hvad sommerens
bedste is bliver (hint: det er ikke pistacieis, men derimod dens sofistikerede
fætter, og du skal stadig kun bestille én kugle og selvfølgelig kun i bæger og
aldrig i vaffel), hvad sommerens bedste ret at frembringe i køkkenet bliver, og
selvfølgelig hvad årets sommerhit er.
Det nye afsnit af ’Arbejdstitel’ er ude på alle platforme
nu. Lyt der, hvor du lytter til dine podcasts.
’Arbejdstitel’ er i Firenze i anledning af Pitti Oumo,
den årlige herremodemesse, hvor hele verdens indkøbere og modepresse samles ved
Fortezza de Basso for at købe ind og se på varer til de kommende sæsoner. Som
et særligt fremstød har den danske modemesse CIFF en afdeling under titlen
Scandinavian Manifesto, hvor skandinaviske brands udstiller med en forsmag på
modemessen i København i august.