For første gang nogensinde udkommer Euroman som et tv-magasin på nettet - og med to særdeles professionelle værter.

Med afsæt i en aktuel debat og med en hovedperson fra Euroman på bagsædet, tager Esben Bjerre Hansen og Peter Falktoft på nyheds-roadtrip. Det bliver en ny måde at lave tv på - og en ny måde at lave magasin på. Og det hele bliver vist gratis på euroman.dk.

”Vi laver et program, som er uden et fast format. Vi skal ikke leve op til en bestemt præmis. Det betyder, at vi kan være med til at tage Euroman i en ny og mere uforudsigelig retning. Det bliver mere uredigeret,” siger Esben Bjerre Hansen og bliver suppleret af Peter Falktoft.

”Vi har savnet æstetik i vores arbejde hidtil. Meget tv er visuelt grimt – det vil vi gerne lave om på.”

Så programmet bliver pænt at se på?

”Ja. Esben er med. Det hjælper,” siger Peter Falktoft.


Fra venstre: Moderedaktør på Euroman, Frederik Lentz Andersen, Esben Bjerre Hansen, Chefredaktør Kristoffer Zøllner og Peter Falktoft.

Euromans chefredaktør Kristoffer Zøllner er stolt af at kunne præsentere et helt nyt koncept.

”Udover at være særdeles populære har Peter og Esben præcis dét, som er Euromans DNA; de kan levere intelligent underholdning. Sammen har vi søsat et journalistisk eksperiment, som ikke er set før. Vi glæder os,” siger han.

Nyhedsmagasinet, som er planlagt til at udkomme fire fredage, får premiere den 11. marts på euroman.dk.

LÆS OGSÅ: Se de mails der startede Monte Carlo

LÆS OGSÅ: Da jeg vidste jeg var god - Esben Bjerre

LÆS OGSÅ: Da jeg vidste jeg var god - Peter Falktoft