Du kender dem måske som hurtigbrillerne. De små, aflange solbriller, der sidder tæt ind til hovedet, som i mange år mest af alt har været en ironisk gimmick til en 90’er temafest eller noget for folk, der dyrker ekstremsport.
Men som det seneste bevis på, at ironiens årti har indtaget modeverdenen på ny, er de små solbriller nu vendt tilbage både til mænd og kvinder. Det skriver britisk Esquire.
Balenciagas modeller var iført de små solbriller under mærkets seneste modeshow i Paris.
Magasinet har spottet brillerne på næsen af catwalk-modellerne til modeugen i Paris, hvor særligt Balenciaga førte an i den genopståede solbrille-trend. Ifølge Esquire er det også det franske modehus’ chefdesigner Demna Gvasalia, som også står bag det hypede mærke Vetements, der skal have æren for at bringe hurtigbrillen tilbage i spotlyset.
Stjerner som Rihanna og A$AP Rocky er begge blevet set iført små, aflange solbriller, og hvis du også vil være med fremme forrest i modefeltet, er der noget, der tyder på, at du skal skifte dine Wayfarers eller de populære, runde briller ud med en mindre og mere tætsiddende model som var du rejst 20 år tilbage i tiden.
Jeg har altid interesseret mig for mennesker. Det er min store styrke. Det er også derfor, jeg var god som lærer. Snakke med dem, lytte til dem, forstå dem, give dem gode råd og vejledning. Jeg har altid elsket den der kontakt med mennesker. Den byggede jeg ind i fodbolden.