Årets bedste juleshopping: Få 20 % og gaven pakket ind på japansk manér
Tag med Euroman og Eurowoman til juleshopping i UNIQLO onsdag den 11. december. Du får 20 procent rabat på alle varer, og køber du for over 500 kroner, får du gaven pakket ind med japansk Furoshiki-stof.
Foto: Furoshiki-stoffet designet af Glad Design for UNIQLO
I år kan du gøre noget ekstra ud af julegaverne til din familie og venner. I stedet for at pakke gaverne ind i papir og bånd, kan du gøre som japanerne og få gaverne pakket ind i stof.
Furoshiki er navnet på det stykke stof, som de i Japan bruger til at pakke gaver ind i, når de ønsker at signalere en særlig respekt over for modtageren. Det er æstetisk og betænksomt, og det får dine pakker til at skille sig ud. Og så er det mere klimavenligt end papir. Stoffet kan bagefter genbruges som gaveindpakning eller bruges som fx en hånd- eller skuldertaske.
Sådan gør du: I samarbejde med UNIQLO giver Euroman og Eurowoman dig mulighed for at få dine julegaver pakket ind Furoshiki style. Vi vil gerne invitere dig med til julens mest ekstraordinære aftenshopping onsdag den 11. december fra klokken 18 til 20 i UNIQLO på Strøget i København.
Du skal være tilmeldt for at få adgang til butikken. Tilmeld dig her
Denne aften får du 20 procent på alle varer i butikken, uanset om du køber ind til julegaver eller bare forkæler dig selv. Du kan få personlige til-og-fra-kort, tegnet af kunstneren Louise Rosenkrands, og køber du varer for over 500 kroner, kan du få din gave pakket ind med Furoshiki-stof.
Mens du shopper, byder vi på snacks og drikker fra det fremstormende, danske bryggeri TO ØL.
Euromans chefredaktør Karl Erik Stougaard og Eurowomans chefredaktør Anne Lose vil sammen med deres folk fra redaktionerne på to af de førende modeblade i Danmark være til stede, og de er klar til at give dig gode råd til dine julegaveindkøb.
UNIQLO har fået det grafiske bureau Glad Design til at designe Furoshiki-stoffet. Det er grafikeren Daniel Poulsen, som er hovedmand bag designet, og han har søgt inspiration i et berømt træsnit, kaldet ’Den store bølge ud for Kanagawa’, af den japanske kunstner Hukosai. Stoffet er holdt i rødhvide farver.
Glad Design er drevet efter socialøkonomiske principper, og deres grafikere har forskellige handicap. Virksomhedens filosofi er, at diversitet bringer magi ind i den kreative proces.
Du skal være tilmeldt for at få adgang til juleshoppingen i UNIQLO.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.