Siden Palmes Tennis Society gik i luften i 2021, har de ikke
ligget på den lade side, hvad noget som helst angår. Kollektioner, pop-ups, en flagskibsbutik
og et community – alt sammen skabt med et mål om at brede tenniskulturen
ud uden at udvande den.
Nu er de så klar til næste kapitel i deres hurtigt voksende
historie, og set fra et tennisperspektiv bliver det næppe meget større.
Palmes er nemlig gået sammen med ATP, herretennissens
globale organisation, om en capsule-kollektion, der lanceres onsdag den
20. august.
Kollektionen, der består af T-shirts, poloer, tennisshorts, kasketter
og en mulepose, er lavet med målet om at forene Palmes’ tilgang til
tenniskultur med ATP’s etablerede position i sporten.
”Jeg startede Palmes for fire år siden ud fra et ønske om at
bringe en progressiv følelse til tennis, at udvide dens appel som sport og
kultur ved at kombinere idéer om tennis og mode med referencer til andre
kreative discipliner, hvad end det er kunst, design, arkitektur eller lignende.
Når man er tennisfanatiker helt ind til benet, er det en drøm, der går i
opfyldelse, når man samarbejder med en institution så ikonisk som ATP, og vi er
stolte af at kunne præsentere vores fælles kærlighed for tennis med dem igennem
et fremadskuende perspektiv,” siger Nikolaj Hansson, stifter af Palmes.
For ATP er samarbejdet en del af en bredere strategi med
fokus på en tilbagevenden til mode- og livsstilsområdet. Organisationen ønsker
at styrke ATP-tourens kulturelle gennemslagskraft via partnerskaber med ”fremsynede”
brands, skriver de i en pressemeddelelse.
”Tennis og mode har altid haft en ikonisk, fælles historie.
Vi er stolte af at få ATP’s brand – og nogle stærke produkter – i
hænderne på fans verden over. Dette er del af en større rejse for os ind i
mode- og livsstilsverdenen, og vi er spændte over at samarbejde med Palmes om
dette,” siger Joan Carrera Lopez, VP for Licensing & Retail i ATP.
Annonse
Kollektionen sættes til salg onsdag den 20. august på
Palmes.co og i Palmes’ butik i Carlsbergbyen i København. Samme dag åbner en
midlertidig butik hos Gem Home i New York City, der vil være åben til og med
søndag den 24. august.
Den 26. august bliver kollektionen sat til salg globalt via
udvalgte forhandlere, blandt andre End, Fwrd, Ounass, Kapok og Care of Carl.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.