Palmes indgår samarbejde med tennissportens største aktør: ”Når man er tennisfanatiker, er det en drøm, der går i opfyldelse”

Det danske tennismærke går sammen med ATP om en tøjkollektion, der lander denne uge.

Palmes indgår samarbejde med tennissportens største aktør: ”Når man er tennisfanatiker, er det en drøm, der går i opfyldelse”
Offentliggjort

Siden Palmes Tennis Society gik i luften i 2021, har de ikke ligget på den lade side, hvad noget som helst angår. Kollektioner, pop-ups, en flagskibsbutik og et community – alt sammen skabt med et mål om at brede tenniskulturen ud uden at udvande den.

Nu er de så klar til næste kapitel i deres hurtigt voksende historie, og set fra et tennisperspektiv bliver det næppe meget større.

Palmes er nemlig gået sammen med ATP, herretennissens globale organisation, om en capsule-kollektion, der lanceres onsdag den 20. august. 

Kollektionen, der består af T-shirts, poloer, tennisshorts, kasketter og en mulepose, er lavet med målet om at forene Palmes’ tilgang til tenniskultur med ATP’s etablerede position i sporten.

Palmes indgår samarbejde med tennissportens største aktør: ”Når man er tennisfanatiker, er det en drøm, der går i opfyldelse”

”Jeg startede Palmes for fire år siden ud fra et ønske om at bringe en progressiv følelse til tennis, at udvide dens appel som sport og kultur ved at kombinere idéer om tennis og mode med referencer til andre kreative discipliner, hvad end det er kunst, design, arkitektur eller lignende. 

Når man er tennisfanatiker helt ind til benet, er det en drøm, der går i opfyldelse, når man samarbejder med en institution så ikonisk som ATP, og vi er stolte af at kunne præsentere vores fælles kærlighed for tennis med dem igennem et fremadskuende perspektiv,” siger Nikolaj Hansson, stifter af Palmes. 

For ATP er samarbejdet en del af en bredere strategi med fokus på en tilbagevenden til mode- og livsstilsområdet. Organisationen ønsker at styrke ATP-tourens kulturelle gennemslagskraft via partnerskaber med ”fremsynede” brands, skriver de i en pressemeddelelse.

”Tennis og mode har altid haft en ikonisk, fælles historie. Vi er stolte af at få ATP’s brand – og nogle stærke produkter – i hænderne på fans verden over. Dette er del af en større rejse for os ind i mode- og livsstilsverdenen, og vi er spændte over at samarbejde med Palmes om dette,” siger Joan Carrera Lopez, VP for Licensing & Retail i ATP.

Palmes indgår samarbejde med tennissportens største aktør: ”Når man er tennisfanatiker, er det en drøm, der går i opfyldelse”

Kollektionen sættes til salg onsdag den 20. august på Palmes.co og i Palmes’ butik i Carlsbergbyen i København. Samme dag åbner en midlertidig butik hos Gem Home i New York City, der vil være åben til og med søndag den 24. august. 

Den 26. august bliver kollektionen sat til salg globalt via udvalgte forhandlere, blandt andre End, Fwrd, Ounass, Kapok og Care of Carl.