Federer møder ’Challengers’ i mere end almindeligt lækkert tennissamarbejde
Uniqlo suger tidsånden helt ned i lungerne med ny tenniskollektion.
Foto: PR
Tennis, der altid er lækkert, er ekstralækkert i disse dage, hvor folk i hobetal tumler ud af biografen med liderlige gummiben efter at have set trekantsdramaet ’Challengers’.
Her ser man blandt andre Mike Faist i rollen som Art Donaldson, der dyrker sin celebre tenniskarriere i et kridhvidt sponsorsæt fra japanske Uniqlo, der jo også i den virkelige tennisverden har sat et markant præg på den aktuelle tennismode. De fleste forbinder nok de japanske dragter med schweiziske Roger Federer.
Man ser også Zendaya – hun spiller hustru og træner for Donaldson-karakteren – traske rundt i en T-shirt med printteksten ’I TOLD YA’, og den T-shirt er designet af irske Jonathan Anderson, der ejer modehuset JW Anderson, og med dén information kan vi flette trådene sammen til en lækker, lækker, lækker tennismodenyhed:
I går lancerede Uniqlo nemlig en ny tenniskollektion designet af … Roger Federer og JW Anderson! Jonathan Anderson og Uniqlo er hyppige samarbejdspartnere, og Federer er, hvad Uniqlo sjældent er sene til at gøre opmærksomme på, Global Brand Ambassador for det japanske hverdagsmodehus.
Kollektionen er på federersk vis meget, ja, afdæmpet. Afdæmpede poloer, afdæmpede joggingbukser, afdæmpede parkaer, den slags. Samarbejdet er på gaderne 16. maj og kan anskaffes online såvel som i Uniqlos københavnske flagshipstore i Indre By.