Købehavns Lufthavn er flere gange blevet nævnt som én af de bedste i verden, når det gælder mad og shopping. I 2016 blev den rangeret som den syvende bedste europæiske lufthavn af rejsemagasinet Condé Nast Traveller, og sidste år spurgte Vogue: ’Har København den bedste lufthavnsmad i verden?’
Siden da har Mikkeller åbnet en ølbar, og nu har Wood Wood åbnet en souvenir-shop, så man kan komme hjem med andet end en statue af den lille havfrue eller en Kay Bojesen-abe.
Den nye butik vil sælge mærkets eget tøj, enkelte andre mærker og en lang række merchandise som kaffekopper, vandflasker og notesbøger under navnet W.W. CPH. Selv siger Wood Wood, at den nye butik er atypisk for modebranded, der sidste år kunne fejre 15 års jubilæum. Men målet er, ligesom mange andre store brands i tiden, at udvikle flere nicher for mærket, som gerne vil blive ved med at overraske.
Annonse
”Det er en gammel drøm, der er gået i opfyldelse, fordi vi har talt om muligheden for at åbne en butik i Københavns Lufthavn i mange år. Lufthavnsbutikken er er slags satellitbutik. Vi har tilpasset den til de mekanismer, der er, når man shopper i en lufthavn,” siger hoveddesigner Karl-Oskar Olsen.
Åbningen af souvenirbutikken er en del af en større plan for Københavns Lufthavn, som i fremtiden vil åbne 28 nye butikker og restauranter, der skal repræsenterer såkaldte ’lokale helte’ og store internationale brands.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.