Det er ikke kun ihærdige røvere, der overfalder Lars Seier, som er vilde med Rolex. En ny opgørelse fra det amerikanske magasin Forbes topper ur-mærket listen over de mest respekterede brands i verden lige nu.
Det er andet år i træk, de topper listen foran vores egen stolthed Lego. Sidste år var Lego nummer seks, så de kravler op mod toppen. En af årsagerne til Legos nye status skyldes, at de opfattes som værende en digital virksomhed på forkant med udviklingen.
På listen findes også giganter som Google og Walt Disney. Forbes har lavet listen i samarbejde med The Reputation Institute, der har indsamlet svar fra 170.000 mennesker, der kender mærkerne. De er så blevet bedømt inden for syv kategorier som produkt & service, arbejdspladsen, ledelse, socialt ansvar osv.
Ifølge analyseinstituttet er omdømme vigtigt, da det selvsagt ofte fører til øget salg, og at folk i højere grad omtaler firmaets produkter rosende overfor andre.
En af dem, der falder mest, er måske ikke overraskende Samsung, hvis telefon Galaxy 7’s har haft en kedelig tendens til at eksplodere.
Jeg tager også min del af ansvaret for, at jeg sikkert også kan være polariserende, men – også med min meditation og min buddhismeinteresse – hæ! – så prøver jeg at være lidt mindre polariserende, end jeg før har været. Jeg er faktisk begyndt at tænke en lille smule, før jeg taler. Det har jeg altså ikke været så præget af.