Irma har nemlig netop lanceret konceptet ’Tænk småt’, som består af seks nye ’hjælpepakker’, der indeholder en række forskellige produkter fra 24 små producenter, der har brug for en hjælpende hånd i denne tid.

I en pressemeddelelse skriver Irma, at det nye initiativ er en del af Irmas ambition om at få endnu flere innovative iværksættere til at lykkes ved at give dem direkte adgang til forbrugerne.

”Vi ved, at mange iværksættere og ildsjæle indenfor fødevarebranchen er rigtigt pressede, fordi de i lang tid har været afskåret fra deres normale salgskanaler pga. corona. Og selvom genåbning er på vej, kommer det til at tage et stykke tid for de små lokale producenter at indhente det tabte,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen i pressemeddelelsen.

”Vi håber, at det nye initiativ kan bidrage en smule til at holde gang i forretningen, så vi også på den anden side af krisen har leverandører, som producerer innovative kvalitetsvarer, og på den måde er med til at udvikle vores fødevarekultur,” siger han.

Pakkerne består blandt andet af mousserende, økologisk æblevin fra Skærsøgaard Cider, honning fra Bybi, ægte Kombucha, kaffe fra Impact Roasters og øl fra Brøl.

Alt sælges til indkøbspris, og Irma tjener ikke på det, så producenterne får den fulde indtægt af salget.

Hjælpepakkerne koster mellem 200 og 500 kroner, og kan bestilles frem til 7. juni lige her