Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

Supreme og Bang & Olufsen laver nye højtalere sammen

Foto: PR

Ugens modeoverblik:

Supreme og Bang & Olufsen laver nye højtalere sammen

Vi samler op på ugen, der er gået i modeverdenen og fortæller de vigtigste nyheder.

Et rødt og hypet samarbejde gør comeback og så midt i festivalsæsonen. Nej, du kan ikke nå at få den transportable højtaler fra Supreme og Bang & Olufsen med på årets Roskilde Festival, men sommeren er stadig lang, så der er rig mulighed for at få gavn af den.

Supreme og Bang & Olufsen begyndte deres samarbejde i 2016 med en Beoplay A2-højtaler, der senere blev efterfulgt af Beoplay P2-højtaleren og H4-høretelefonerne.

”Bang & Olufsen er ikke bare et lyd og musikbrand, men også et modebrand. Vi ser vores produkter, som design, og det sjove omkring musikken, der selvfølgelig også fylder meget, er, at hiphop og den dertilhørende kultur igennem årene er blevet mere og mere mainstream,” sagde Jakob Kristoffersen fra B&O i 2018 til Euroman om relationen til Supreme.

”Grundlægger af Supreme, James Jebbia, er vildt stor fan af Bang & Olufsen, så på et tidspunkt, hvor begge direktører mødtes tilfældigt, var der god kemi. Vi ville gerne ud til nogle nye forbrugere, hvis øjne var på street wear, og hvor selviscenesættelsen har en stor rolle, og derfor var det et perfekt match."

Denne gang har man taget den vandtætte og transportable højtaler, Beosound Explore, under kærlig behandling og lavet en 'Beosound Explore Supreme Edition'. Højtaleren kommer i en rød og sort udgave og er netop røget på Supremes webshop i dag, så skynd dig.

nn 07 1.jpg

NN07 udsender flot regnskab

2021 var et godt år for NN07, hvor man investerede markant i det amerikanske marked, digitalisering, og optimerede værdikæden, hvilket kan ses på årsregnskabet. Det danske modebrand til mænd leverede en tocifret vækst og en omsætning, der satte ny rekord.

“Vi viser i 2021, at interessen for vores brand vokser over hele linjen – både vores vigtige hjemmemarkeder i Skandinavien og vores internationale markeder viser fremgang. Vores brand udspringer af vores kompromisløse og veldesignede produkter, der sammen med vores stærke værdier virkelig resonerer med forhandlere og forbrugere på tværs af vores markeder,” siger CEO Anders Rahr i en pressemeddelelse.

Bruttofortjenesten steg fra 36,3 millioner kroner i 2020 til 50 millioner i 2021. Mens årets resultat efter skat endte på 25 millioner kroner mod 13,8 millioner i 2020.

NN07 så dagens lys i 2007.

1.jpg

AC Milans nye mesterskabs-ur er fra About Vintage

Det danske urbrand About Vintage har indgået et partnerskab med selveste AC Milan, hvilket blandt andet indbefatter, at man står bag klubbens nye mesterskabs-ur.

Et ur, der hylder den 19. Scudetto, fansene, og er fyldt med små AC Milan-referencer, som man kun kender til, hvis man er tilhænger.

”Vi har ikke banket et AC Milan-logo på skiven. Det er små subtile referencer til det 19. mesterskab, til den 12. mand, altså fansene, til farven på skiven, der er den samme farve som AC Milans udebanetrøje, der var den trøje, de brugte i sidste spillerunde, hvor de sikrede sig mesterskabet,” forklarer co-founder Thomas Andersen.

Læs hele vores interview med Thomas Andersen her.

Lamar 11.jpgHistorien bag Kendrick Lamars tornekrone

Rapperen Kendrick Lamar trak overskrifter, da han optrådte på Glastonbury Festival i England med en tornekrone fyldt med diamanter om hovedet. En tornekrone, som Lamar fik Tiffany & Co. til at designe til ham, og som krævede hele 8.000 diamanter og 1.300 mandetimer for dem at producere.

”Kendrick Lamar repræsenterer kunsten, kreativiteten og ubøjelig innovation, og det har også defineret Tiffany & Co. gennem næsten to århundreder. Vi er stolte af og utroligt begejstrede for at arbejde med en visionær som Kendrick og realisere hans visioner for tornekransen.”

Læs mere om tornekronens tilblivelse og om symbolikken her.