At køre GT2 Stradale er lig med en autentisk baneoplevelse. Men bilen er også lovlig at tage ud på landevejene og på gaden.
Denne ekstreme supersportsvogn kan også bruges til hverdagskørsel
Med et aggressivt udseende, massive aerodynamiske kvaliteter og vild acceleration er Maserati GT2 Stradale designet til racerbanen. Men den kan også køres på gaden.
MAN KAN GODT blive lettere skræmt, når man hører om Maserati GT2 Stradales ydeevne og bliver klogere på, hvad den egentlig har i sig. Det bliver ikke mindre skræmmende, når man står foran selve bilen og tager det, man ser, ind.
Den store bagvinge, varmeudslip i fronten over forhjulet samt store luftindtag på bilens bageste ’skuldre’. Læg dertil foldedørene og bagvingen.
Jeg har sat Maserati GT2 Stradale, som er letvægtsversionen af MC20, stævne på Autodromo di Modena, men de første par omgange oplever jeg fra passagersædet. Bag rattet sidder Maseratis instruktør, den tidligere rallymester Valter Ballestrero.
Han viser, hvilke spor og hvilke gear der er de mest hensigtsmæssige at vælge på den regnfulde bane. Jeg gentager alt, Ballestrero siger, bare for at banke det ind i mit hoved, før jeg selv skal sætte mig bag rattet.